twoja aplikacja mobilna

przewodnik

Funkcje i proces wdrażania

Zespół DSDi stworzy dla ciebie aplikację, której zawartość oraz wygląd będziesz

mógł modyfikować w zależności od potrzeb.​

1/ O APLIKACJI

1.1 wprowadzenie

Aplikacja pozwala na wyświetlanie pożądanych treści kierowanych do konkretnych grup osób – mogą to być klienci sklepu lub restauracji, odwiedzający wystawę czy biorący udział w wydarzeniu. Prócz informacji zawartych we wpisach możliwe jest również wyświetlanie komunikatów kierowanych do posiadaczy zainstalowanej aplikacji na smartfonie. Komunikaty mogą zostać wywołane za pomocą Beaconów lub wysłane do wszystkich użytkowników poprzez panel CMS. Kupony i quizy urozmaicają korzystanie z aplikacji, wprowadzając element interakcji. Dzięki nim możliwe staje się zorganizowanie gier terenowych z wykorzystaniem rozmieszczonych w różnych miejscach Beaconów. 

W ciągu kilku dni przygotowujemy twoją aplikację, personalizując ją według twoich potrzeb. Możliwa jest zmiana kolorystyki i grafik, a także dodanie odpowiednich treści. Zasoby aplikacji przechowywane są na naszych serwerach, więc nie trzeba martwić się o kwestię jej utrzymania. Jej publikacją i utrzymaniem w sklepach Google Play i App Store również zajmujemy się my.

Aplikacja jest całkowicie bezpieczna i nie gromadzi od użytkowników żadnych danych osobowych (RODO friendly).

Krok 1: PRZYGOTOWANIE TREŚCI

1.2 wygląd

Wszystkie przedstawione na poniższych screenach elementy można modyfikować, zmieniać ich zawartość oraz wygląd.

ekran startowy

tutorial

strona główna

strona główna

menu

kategoria

wpis

wpis z mapą

powiadomienie

kupon

quiz

trasy

1.3 funkcje

Ekran startowy (tzw. splash)

Jest pierwszym ekranem, który wyświetla się po uruchomieniu aplikacji. Składa się z paska ładowania oraz dowolnej grafiki, którą można dodać w panelu CMS. 

Tutorial

Wyjaśnia specyfikę działania aplikacji oraz przypomina użytkownikowi, by włączył w urządzeniu funkcję Bluetooth oraz lokalizację, które potrzebne są, by móc odbierać sygnał z Beacona. W tutorialu można umieścić jakiekolwiek pomocne informacje.

Strona główna

Na stronie głównej znajdują się kafelki z odnośnikami prowadzącymi do kategorii lub wpisu (mogą to być również quizy i kupony). Każdy kafelek składa się z dowolnie dobranej grafiki oraz tytułu umieszczonego poniżej. Na stronie głównej znajduje się również rozwijane z lewej strony menu, którego zawartość i kolorystykę można dowolnie modyfikować.

Kategoria

Jest to „folder” zawierający ilość wpisów większą niż jeden. W kategorii mogą znajdować się również quizy czy kupony. Kategorie pozwalają na tematyczne grupowanie wpisów, co ułatwia użytkownikom odnalezienie się w aplikacji.

Wpis

Wpis jest to pojedyncza „podstrona” zawierająca grafikę oraz część tekstową, w której również możliwe jest umieszczenie elementów graficznych. Prócz tego wpis zawierać może mapę z lokalizacją, co pomocne jest podczas tworzenia wpisów zawierających dane kontaktowe, a także odnośnik do map Google. Całą ich zawartość można dowolnie modyfikować za pomocą panelu CMS.

Quiz

Aplikacja umożliwia tworzenie zestawu pytań, dzięki którym wprowadzony zostaje element grywalności. Quizy mogą zostać wykorzystane na przykład do gry terenowej czy sprawdzenia wiedzy. Jeśli użytkownik udzieli poprawnych odpowiedzi na pytania w odpowiednim czasie, zostaje odblokowany kupon o dowolnej wartości i do wykorzystania w dowolny, ustalony wcześniej sposób.

Pytania i odpowiedzi wprowadza się za pomocą panelu CMS, możliwe jest również dołączenie osobnego zdjęcia bądź grafiki do każdego pytania.

Kupon

Kupony mogą posiadać różną formę graficzną, prócz tego mogą być czasowe lub ilościowe. Mogą być też odblokowywane po zdobyciu odpowiedniej ilości punktów.

Również po rozwiązaniu quizu użytkownik może odblokować kupon, który posiada odpowiedni kod kreskowy. Za jego pomocą może uzyskać ustaloną wcześniej korzyść, którą może być na przykład zniżka na dany produkt czy usługę lub odebranie nagrody. 

Powiadomienia i Beacony

Powiadomienia za pomocą panelu CMS mogą być wysyłane do wszystkich użytkowników aplikacji z możliwością ustalenia terminu dostarczenia. Powiadomienia i treści zawarte w aplikacji mogą być wyświetlane w powiązaniu z Beaconami oraz lokalizacją. Administrator ma możliwość ustalenia obszaru geograficznego, w którym na telefonach użytkowników znajdujących się w danej lokalizacji wyświetli się powiadomienie i treść do niego przypisana.

Beacony to niewielkie nadajniki sygnału Bluetooth, które można umieścić w dowolnym miejscu w dowolnej lokalizacji. Działają bez potrzeby łączenia się z siecią i zasilane mogą być za pomocą baterii lub portu USB. Beacony wysyłają sygnał odbierany przez urządzenie z otwartą aplikacją, która wyświetla przypisany do danego nadajnika komunikat. Beacony mają bardzo szerokie zastosowanie i mogą być wykorzystywane do promocji czy do gier terenowych.

Trasy zwiedzania i gry terenowe

Aplikacja umożliwia tworzenie spersonalizowanych tras zwiedzania i gier terenowych. Trasa składa się z Beaconów lub kodów QR rozmieszczonych w odpowiednich miejscach, będących punktami trasy, które muszą być po kolei „zaliczane” przez użytkownika. Otrzymanie powiadomienia z każdego z punktów skutkuje ukończeniem trasy. Taka trasa może składać się zarówno z wpisów informacyjnych dotyczących mijanych obiektów, jak i quizów zawierających pytania i odpowiedzi.

By dowiedzieć się więcej na temat tras interaktywnych, zapraszamy na naszą dedykowaną stronę.

Wielojęzyczność

Aplikacja ma możliwość ustawienia różnych wersji językowych.

1.4 bezpieczeństwo

Aplikacja nie przechowuje żadnych danych osobowych ani informacji o użytkownikach (RODO friendly). Podobnie Beacony nie przechowują informacji, a jedynie wysyłają sygnał Bluetooth.

Dzięki temu, że zasoby aplikacji znajdują się na naszych serwerach, gwarantujemy ciągłość i stabilność trwania usługi. 

2/ WDROŻENIE

Jak wygląda praca nad stworzeniem spersonalizowanej aplikacji krok po kroku? Początkiem jest oczywiście kontakt z nami, rozmowa z ekspertem i omówienie wszelkich szczegółów.

Krok 1: PRZYGOTOWANIE TREŚCI

Po rozmowie oraz ustaleniu wszelkich szczegółów klient dostarcza nam wszelkie treści, które powinny znaleźć się w aplikacji – od tekstów po grafiki. Ustalany jest również wygląd graficzny, który może zostać przez nas zaprojektowany, a zmiany wprowadzone poprzez panel CMS.

krok 2: WERSJA BETA (TESTOWA)

Po dostarczeniu przez klienta wszystkich materiałów oraz omówieniu szczegółów przygotowujemy wersję testową aplikacji, która zostaje przekazana klientowi do zatwierdzenia.

krok 3: POPRAWKI I AKCEPTACJA

Klient zapoznaje się z wersją testową aplikacji oraz przekazuje nam wszelkie uwagi dotyczące projektu, a poprawki zostają przez nas wprowadzone. Po kolejnych konsultacjach następuje ostateczne zatwierdzenie spersonalizowanej aplikacji.

krok 4: wystawienie w sklepach

Kolejnym krokiem jest wystawienie przez nas aplikacji w sklepach Google Play i App Store.

krok 5: panel cms

Po ostatecznym zatwierdzeniu projektu klient otrzymuje od nas dostęp do panelu CMS, który pozwala na wprowadzanie zmian w wyglądzie oraz w treściach zawartych w aplikacji.

krok 6: UTRZYMANIE aplikacji

Korzystając z naszej aplikacji klient nie musi martwić się o jej utrzymanie – aplikacja i jej zasoby znajdują się na naszych serwerach. To my dbamy o aktualizacje wynikające z rozwoju systemów Android i iOS.

3/ PRZYKŁADOWE MIEJSCA

W których miejscach nasza aplikacja DSDi Info będzie wyjątkowo przydatna? Wyróżniliśmy kilka, jednak aplikacja może znaleźć zastosowanie w bardzo wielu przypadkach w zależności od potrzeb.

miasta, gminy, powiaty

Aplikacja DSDi Info znajduje swoje zastosowanie w miastach, powiatach, gminach czy miasteczkach. Pełni przede wszystkim funkcję informacyjną zarówno dla turystów, jak i mieszkańców. Mogą w niej znajdować się opisy poszczególnych miejsc, nawigacja do polecanych restauracji czy barów, informacje dotyczące wydarzeń oraz trasy zwiedzania czy gry terenowe. Aplikacja może więc pełnić rolę informacyjną, promocyjną, ale też ostrzegawczą.

Rozmieszczone na terenie miasta DSDi Beacony lub QR kody mogą służyć jako nośniki informacji dotyczących poszczególnych miejsc czy zabytków, dzięki czemu możliwe staje się stworzenie atrakcyjnych tras turystycznych. Prócz tego mogą być wykorzystywane w celu stworzenia gier terenowych, co wprowadza element grywalności – przykładowo Beacony wysyłają powiadomienia odsyłające do pytań zawartych w quizie, a udzielenie poprawnych odpowiedzi skutkuje otrzymaniem kuponu zniżkowego.

sklepy, centra handlowe, restauracje

Aplikacja DSDi Info pozwala na atrakcyjną prezentację oferty. Klienci otrzymują aktualne informacje na temat dostępnych produktów lub usług. System pozwala również na przesyłanie do użytkowników spersonalizowanych wiadomości na temat wybranych promocji lub rabatów. 

parki krajobrazowe i rozrywki, szlaki turystyczne

Aplikacja dostarcza informacji na temat dostępnych atrakcji, możliwe jest również dodanie mapy z ich lokalizacją oraz nawigowanie turystów do odpowiednich miejsc. Prócz tego możliwe jest tworzenie indywidualnych ofert czy promocji, na przykład znajdujących się na terenie parku czy szlaku restauracji lub barów. Rozmieszczenie w terenie DSDi Beaconów pozwala na tworzenie tras zwiedzania i prowadzenie odwiedzających do wybranych miejsc, a także na zorganizowanie gry terenowej.

komunikacja miejska, dworce i porty lotnicze

Wdrożenie DSDi Info w środkach komunikacji zbiorowej pozwala na bieżąco informować pasażerów o zmianach w rozkładzie jazdy, opóźnieniach czy utrudnieniach komunikacyjnych. Rozwiązanie może być również wykorzystane do promocji usług przewoźnika lub stanowić nośnik reklamy dla firmy zewnętrznej.

W portach lotniczych i na dworcach aplikacja może pełnić funkcję informacyjną, a dzięki wykorzystaniu DSDi Beaconów możliwe jest również stworzenie ciekawej gry terenowej, która zaangażuje pasażerów podczas oczekiwania na transport i będzie dobrym elementem promocji danego miejsca.

Muzea, wystawy i galerie sztuki

Nasza platforma pozwala zwiększyć atrakcyjność wystawy, przede wszystkim dzięki umieszczeniu w pobliżu eksponatów DSDi Beaconów, które działają niczym tablica informacyjna, przesyłając zwiedzającym informacje na temat oglądanego obiektu w postaci powiadomienia. Dzięki temu zainteresowane osoby mają możliwość zapoznania się z dodatkowymi treściami – zarówno multimedialnymi, jak i tekstowymi. Przy tym zastosowanie Beaconów nie zakłóca w żaden sposób przestrzeni wystawienniczej.

Przy pomocy DSDi Info możliwe jest również tworzenie ścieżek zwiedzania, które pomogą zwiedzającym odnaleźć się w muzeum. Trasy mogą prowadzić od jednego Beacona do kolejnego, tak, by użytkownik otrzymywał powiadomienia w odpowiedniej kolejności, tworząc dzięki temu spójne doświadczenie w celu lepszego zrozumienia i odbioru całości. Prócz tego warto dodatkowo zaangażować zwiedzających, wykorzystując w tym celu gry terenowe.

Działanie muzeum nie musi ograniczać się tylko do jego murów – może wyjść na zewnątrz, do miasta, w którym znajduje się wiele historycznych miejsc z upływem czasu zmienionych nie do poznania. Turyści oraz mieszkańcy, dzięki rozmieszczonym w takich miejscach Beaconom, po zbliżeniu się do danego obszaru otrzymują powiadomienie odsyłające do galerii starych zdjęć czy wpisu zawierającego dodatkowe informacje. W aplikacji może znaleźć się mapa miejsc związanych z historią miasta oraz ścieżki zwiedzania.

4/ NAJWAŻNIEJSZE PYTANIA

Koszt udostępnienia przygotowanej aplikacji wynosi już od 499 zł miesięcznie.

Od 7 dni, w zależności od ilości materiałów.

Okres obowiązywania umowy dopasowywany jest indywidualnie w zależności od potrzeb klienta, przeważnie są to 12 lub 24 miesiące.

Przygotowana przez nas aplikacja nie odbiega od innych napisanych specjalnie dla ciebie, a prócz tego jej koszt jest o wiele mniejszy – zwykła aplikacja wyświetlająca treści kosztuje kilkadziesiąt tysięcy złotych. Dzięki naszej ofercie możesz mieć własną szybko i niewielkim kosztem.

Nasze aplikacje dostępne

w sklepach Google Play i App Store

Odwiedź stronę główną DSDi

I zapoznaj się z naszą pełną ofertą

Skontaktuj się z nami

Jeżeli masz pytania bądź jesteś zainteresowany naszą ofertą, napisz lub zadzwoń

Klikając przycisk akceptujesz politykę prywatności.

Infolinia DSDi

Adres naszej firmy

ul. Ruciana 3

30-803 Kraków

Email 

dsdi@ecsystem.pl

Recepcja Eltcrac System Sp. zoo.

+48 12 292 48 60

Infolinia czynna od poniedziałku do piątku w godzinach 8-16

Korzystając ze strony, zgadzasz się z polityką cookies. Więcej informacji

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close